Пољопривредни факултет - Велетржница - USAID

Četvrtak, 06. jun  2019.

 

На Пољопривредном факултету Универзитета у Београду је 5. јуна 2019. године одржано такмичење на тему продаје свежег и прерађеног воћа и поврћа, које се традиционално одржава од школске 2001/2002 године, као део завршних активности студената Агроекономије из области трговине, маркетинга и пословања. У овогодишњем финалу учествовало је 6 тимова, чије су теме биле мед и пчелињи производи, расадник - руже стаблашице, као и свеже и прерађене бундеве, трешње, вишње, шљиве, кајсије, јабуке и бобичасто воће. Критеријуми за оцењивање тимова били су иновативност, применљивост, могућност пласмана производа, квалитет презентације, начин и стил презентовања. Заједно са такмичењем одржана је и мини изложба где су такмичари и гости изложили своје производе и представили своје фирме.

Ова активност је подржана од стране Америчке агенције за међународни развој (USAID) у оквиру Пројекта за конкурентну привреду. Овај четворогодишњи пројекат, који се реализује у партнерству са Министарством пољопривреде, шумарства и водопривреде, Привредном комором Србије и Развојном агенцијом Србије, је намењен повећању конкурентности српске прехрамбено-прерађивачке индустрије, са основним циљем да допринесе повећању производње и извоза српских прехрамбених производа. Кључне активности Пројекта се односе на диверсификацију тржишта, нарочито у области смрзнутих, свежих и сушених производа, затим стимулисање иновација у сегменту производа високе вредности, као и развој нових модела финансирања и образовања за подршку малим и средњим предузећима.

Овај пројекат већ има бројне резултате. Потписана су 54 уговора за извоз на нова тржишта у укупном износу од 3,5 милиона долара, као последица учешћа на међународном сајмовима  високог нивоа. Осим тога, 50 произвођача боровница је добило сертификате Global Gap, 34 произвођача јагодичастог воћа и поврћа и 14 малих и средњих предузећа је ушло у ланце вредности две водеће српске и једне америчке компаније, што им је омогућило да испуне услове за приступ новим извозним тржиштима, затим 30 нових производа се налази у великим домаћим продајним ланцима итд. Такође, око 150 домаћих фирми је учествовало на финансијским едукацијама, где су стекли знања о управљању и приступу финансијама. Треба истаћи и да су све пројектне активности укључене у јединствену медијску кампању намењену унапређењу имиџа српских прехрамбених производа.

У раду жирија је учествовала директорка Велетржнице Београд, Наташа Путник. Треба нагласити да је Велетржница Београд за победнике обезбедила волонтирање и стручну праксу ради даљег усавршавања и упознавања са предстојећим пословним изазовима, везаним за производњу, потрошњу и продају пољопривредних и прехрамбених производа.